Week 1 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Mandy Raatgever - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Mandy Raatgever - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Mandy

12 Maart 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Week 1

Abu Dhabi, 6 maart 2016

04:45 uur
Mijn wekker gaat mega vroeg. Ik kon gister (eigenlijk een paar uur geleden) niet in slaap komen. Of het nou kwam door de zenuwen of omdat ik gewoon geen persoon ben die vroeg in slaap valt, I don't know, maar ik ben echt gebroken.
Elk uur van de klok heb ik voorbij zien komen, omdat ik bang was om door m'n wekker heen te slapen. Oké Men, nu moet je echt opstaan! Huphuphup! Het is ondertussen alweer 05:10 uur en om 06:00 uur worden we opgehaald.
Ik spring snel onder de douche en daarna begin ik aan mijn haren en make-up. Hier hebben we hele voorschriften voor, dus daar gaat ook aardig wat tijd in zitten. Sophie is ook al wakker en maakt voor ons een broodje met kaas (lekker Hollands) om mee te nemen. Wanneer ik klaar ben stop ik nog snel wat ananas en meloen in een meeneembeker. Here we go!

05:59 uur
Als we beneden aankomen staat het helemaal vol met allemaal meiden en twee jongens van onze batch, allen gekleed in zwart-wit. We mogen voor de Academy alleen zwart-witte kleding aan. Een witte blouse met een zwarte kokerrok of pantalon.
Een enkeling van de groep ken ik al en met de rest maak ik kennis. De eerste indruk is dat we een leuk groepje hebben, iedereen is vriendelijk en maakt een praatje met elkaar. Zoveel verschillende nationaliteiten bij elkaar, hoe leuk is dat?!
De bus komt 30 minuten later dan verwacht. Als ik het busje zie aankomen moet ik gelijk aan een highschool movie denken haha. Het is ongeveer een half uur rijden naar de Academy. Genoeg tijd om dus even een babbeltje te maken met m'n batchmates om ze beter te leren kennen.

07:00 uur
De bus stopt en we zien heel groot Etihad Airways Training Academy staan. This is it. Je kan merken dat iedereen het best spannend vindt, omdat we gewoon niet weten wat we kunnen verwachten.
Binnen moeten we ons inschrijven en krijgen we een tijdelijke badge. Deze kunnen we gebruiken tot ons persoonlijke badge klaar is.
Nadat we ons hadden ingeschreven komt er een vrouw op ons aflopen. Ze stelt zich voor: “Hi everyone, my name is Boyana and I'll be your trainer for today!” Ze neemt ons mee naar binnen. Tijdens de rondleiding en uitleg maakt ze veel grapjes. Super fijn, dat haalt heel de nervositeit weg. Na de rondleiding maakt ze een groepsfoto van ons en nemen we plek in één van de lokalen bij ons naambordje die al voor ons is klaargezet. Wauw, wat zien deze ruimtes er trouwens mooi uit! Mooie tafels en stoelen, muren die gemaakt zijn zodat er op kan worden geschreven, een heel groot scherm. Prachtig!
De dag verloopt met veel uitleg over Etihad, wie ze zijn, waar ze voor staan en wat wij van ze kunnen verwachten en natuurlijk nog belangrijker wat zij van ons verwachten. Van verschillende afdelingen komen er mensen langs die ons voorzien van allerlei informatie.
Het wordt duidelijk dat deze eerste twee dagen onze "honeymoondagen" zijn, zoals Boyana het noemt. Dat betekent een "rustige" start met voornamelijk informatie, papierwerk en onderzoeken. Mijn God, als dit rustig is.......

16:00 uur
We zijn eindelijk klaar met deze dag en onderweg terug naar ons appartement. Als ik terugdenk aan wat ze allemaal hebben verteld krijg ik al een zenuwaanval. Zoveel informatie, zoveel nieuwe dingen.. Om de moed niet in m'n schoenen te laten zakken blijf ik maar tegen mezelf zeggen: “Als al die andere het kunnen, kan ik het vast ook!”
Na thuiskomst lopen Sophie en ik nog snel even naar de Al Whada Mall om wat boodschapjes te doen bij LuLu. Daarna eten we snel wat in de mall. Vanaf morgen gaan we echt koken!

Abu Dhabi , 7 maart 2016
6:30 uur
We zijn zojuist aangekomen bij het Emirates ID Centre voor het in orde maken van onze Etihad-passen. Hiervoor maken ze foto's en hand-/vingerscans. Daarna gaan we van het ene kamertje naar het ander. Hier wordt er van iedereen bloed afgenomen, stellen ze ons verschillende persoonlijke vragen en wordt er een röntgenfoto gemaakt van onze longen.
Om 8:00 uur zijn we klaar en wachten we bij Mugs & Beans op de bus om terug te gaan naar de Academy.
Om 9:39 uur zijn we terug op de Academy en krijgen we gelijk allemaal nieuwe informatie. Ze gaan er met een sneltrein doorheen. Ik probeer het bij te houden met schrijven, maar dat lukt gewoon echt niet. Dan vanavond maar in m'n boeken teruglezen...
Ik ben zo moe en val gewoon een paar keer in slaap haha. Bizar dat je zittend in slaap kan vallen. Dit heb ik nog nooit gehad! Ik moet ook wel een beetje lachen, want als ik naar de anderen kijk zie ik dat ze hetzelfde probleem hebben. Dit is dus ook voor het eerst in mijn leven dat ik koffie ga drinken! I need to stay awake!!!

16:34 uur
We zijn eindelijk klaar en onderweg naar huis. Iedereen valt in de bus in slaap. Ohhhh ik wil niet klagen, maar ik ben nu al gesloopt. Ik ben hier pas een paar dagen, maar het voelt alsof ik hier al een maand zit. Vanavond gaan Sophie en ik koken om in het ritme te komen, zodat we gewoon elke avond normaal eten. Na het eten soppen we de hele keuken. Alle kastjes, de ijskast en de vloer..
En voor nu; snaveltjes toe!

Abu Dhabi, 8 maart
05:10 uur
Man o man, ik dacht dat het opstaan met de dag wel makkelijker zou worden maar wat valt dit tegen zeg. Vandaag heb ik niet zoveel tijd over en vergeet uit alle haast natuurlijk weer m'n water en crackers.. Dat wordt morgen toch eerder opstaan! (Uhhuh honey booboo who are you kidding ;-))

06:09 uur
De bus was vandaag aardig op tijd en we zijn nu al onderweg naar het EAMC (Etihad Airways Medical Center) voor onze GCAA (General Civil Aviation Authority) Medicals. Hier worden allemaal onderzoeken gedaan. Zoals een drug-, oog- en longtest en krijgen we onze vaccinaties. Ze hadden ons verteld om van tevoren veel water te drinken omdat je twee keer een urinebakje moet vullen. Lekker is dat. Ik ben natuurlijk weer als laatste aan de beurt en kan ondertussen wel een jerrycan vullen! Lachebekje met open mond en koud zweet
Alles verloopt erg professioneel. Je krijgt eigenlijk direct te horen of iets goed is of niet. Bij mij was het gelukkig goed. Geen drugs (duh!) goede ogen (hele goede zelfs zei ze ;)) en mijn longinhoud was indrukwekkend. Misschien laat m'n broer me dan eindelijk eens een keer met rust, omdat het nu allemaal eindelijk is getest! Hij roept al maanden dat ik alles moet laten testen. Nou bij dezen Ray! Haha

12:08 uur
Ik zit nu in de bus te wachten totdat iedereen klaar is met zijn/haar GCAA Medicals. Het regent (ja ook in Abu Dhabi kan het regenen!). We gaan zo terug naar de Academy waar we eindelijk kunnen lunchen.
De kantine is echt een Walhalla vol met eten. Héél veel eten. Hoogstwaarschijnlijk ga ik mijn crackers nu nog vaker perongeluk-express vergeten mwuhaha!
Na de pauze hebben we les in Style & Image. Hier worden er veel punten behandeld die voor mij vanzelf sprekend zijn. Ook krijgen we instructies over hoe we onze haren moeten dragen. Ze zijn heel strikt met de richtlijnen. Een aantal meiden moet daarom ook hun haar verven, een langere rok dragen of een andere bril kopen. Zo zijn ze er zeker van dat iedereen qua kleding en accessoires er hetzelfde uitziet.

Na een lange dag zijn we gebroken als we thuis aankomen. Gelukkig hadden we gister pasta gekookt en hadden we veel over, dus kunnen we dit eten. We hebben echt geen kracht om nu nog te moeten koken. Vanavond ga ik proberen vroeg te slapen..

Abu Dhabi, 9 maart 2016
06:04 uur
Vandaag is de bus op tijd. We vertrekken gelijk richting de Academy. In de bus neem ik nog wat bladzijdes door aangezien het er zoveel waren dat ik het wel heb gelezen maar het me gewoon niet meer kan herinneren. Vandaag is onze honeymoon over en beginnen we met het "echte" werk. We doen verschillende groepsopdrachten speelsgewijs en daarna krijgen we gerelateerd aan die opdrachten lesstof. Heel veel lesstof!
Tot onze verbazing is onze staffpas al klaar en krijgen we deze tijdens onze les. De foto is verschrikkelijk, maar het pasje zelf is oh zo chique haha!
Terwijl we nog in het lokaal zitten en voorzien worden van informatie gaat plotseling het brandalarm. We moeten allemaal naar buiten. Het zal wel een oefening zijn.. Toch blijkt dat het brandalarm ook daadwerkelijk afging. Doordat er de laatste dagen veel regen valt en de gebouwen en wegen het niet aankunnen, is er een gedeelte van het gebouw volgelopen met water. Vandaar het brandalarm en de evacuatie.

15:43 uur
We zitten gelukkig nu in de bus en we zijn onderweg terug naar het appartement. Gelukkig hebben we onze medicals al gehad dus kan ik straks naar een salon in de mall om m'n nagels te doen en even te ontspannen!

Abu Dhabi, 10 maart 2016
Vandaag is het wederom een hele zware dag. We gaan voor het eerst in de Aircraft Simulator om hier te oefenen hoe we de deuren moeten armen en disarmen. Het klinkt zo simpel, maar overal is een uitzondering voor of een aparte handeling. Het is wel ideaal om het te oefenen in de simulator, zodat je ook bij het verhaal een beeld hebt.

17:00 uur
Vandaag is mijn vriendinnetje Ana in Abu Dhabi en hebben we afgesproken om met z'n allen naar de Ikea te gaan, aangezien ik nog wat spulletjes wil kopen voor het appartement. We hebben bij de Ikea afgesproken. Ik ben onderweg met de taxi samen met Sophie en Jamila.
Het is super gezellig en uiteindelijk zijn we nog lang blijven hangen. Ondertussen zijn mijn batchmates een drankje aan het drinken bij Porterts, een soort club. Na de Ikea ga ik nog even snel langs met Sophie en Jamila. Het is echt leuk om te zien hoe onze batch met elkaar omgaat. Iedereen kan het gelukkig goed met elkaar vinden.
Morgen zijn we vrij dus we hoeven vandaag niet op de tijd te letten!

Abu Dhabi, 11 maart 2016
10:00 uur
Weekend!!! Wanneer ik wakker word staat de groepsapp van onze batch vol met berichten. Het was gister erg gezellig dus we besluiten om met z'n alle vandaag naar Cornich Beach te gaan om lekker een beetje bij te kleuren.

16:13 uur
We hebben honger en met een paar meiden van de groep loop ik naar een restaurantje "Labanese Taste" die tegen het strand aanzit. Ohh dit is genieten!
We komen laat thuis en moeten eigenlijk nog al ons huiswerk doorlezen, maar hier komen we niet meer aan toe omdat we te moe zijn.
Morgen na onze fitting begin ik direct! Pinky promise!

Abu Dhabi, 12 maart 2016
9:14 uur
Ik heb vannacht zo onrustig geslapen omdat ik elk uur wakker schoot, omdat ik dacht dat ik me had verslapen. Vandaag is het eigenlijk onze vrije dag, maar moeten we alsnog vroeg op voor onze fittings. 08:00 uur ging mijn wekker. Dat is dus eigenlijk een luxe vergeleken met 05:00 uur! Aangekomen bij de fittings nemen ze onze maten op voor onze uniforms. Deze zullen op maat worden gemaakt. We zijn al snel klaar en nemen een taxi terug naar huis, omdat we anders nog 1,5 uur op de bus moeten wachten en daar hebben we geen tijd voor. We moeten namelijk mega veel leren voor morgen.
Wanneer ik thuiskom trek ik gelijk m'n pyjama aan en duik in m'n boeken. Ohjee, ik heb me hier toch wel wat op verkeken!
Na aardig wat bladzijdes door te hebben genomen besluit ik een dutje te doen want m'n ogen branden!

18:00 uur
Ik word wakker en hoor Sophie al in de keuken. Ik sta op en begin vervolgens aan het avondeten. Na het avondeten maken we samen nog even de mindmaps voor morgen.
Ik neem nog snel een warme douche en duik m'n bedje in. Wanneer ik net wil gaan slapen belt m'n kippetje (Joanice) me via Skype en babbelen we nog even...

00:25 uur
Ik moet nu echt gaan slapen.. Het is alweer veel te laat. Morgen kan ik waarschijnlijk m'n bed weer niet uitkomen.. Nighty night allemaal! Morgen weer een mooie nieuwe week voor de boeg!

XoXo Habibti Mandy ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2016

Week 2 & 3

12 Maart 2016

Week 1

05 Maart 2016

Vertrek
Mandy

Lieve familie en vrienden, Zoals de meeste van jullie weten heb ik Nederland pas achtergelaten en woon ik nu in Abu Dhabi. Hier zal ik een soort blog (proberen) bij te houden zodat jullie alsnog op te hoogte kunnen blijven over wat ik allemaal uitspook. Veel lees plezier dikke kusss Habibi Mandy ;-)

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 4361

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: